راهنمای خرید انواع سبزی خرد کن صنعتی و خانگی

راهنمای خرید و مقایسه انواع سبزی خرد کن های صنعتی و خانگی

سبزی خردکن یکی از دستگاه های بسیار کاربردی در آشپزی ایرانی می باشد چرا که مصرف سبزیجات سبز برگ در بین ما ایرانیان خیلی پر طرفدار است. از جمله غذاهای معروف ایرانی که نیاز به سبزی خرد شده دارند می توان به قرمه سبزی، کوکو سبزی، سبزی پلو، قبیه ماهی، آش رشته و انواع آش و غذاهای دیگر اشاره کرد. خرد کردن سبزی یکی از مراحل وقت گیر و انرژی بر در تهیه غذاست و به همین دلیل سبزی خرد شده آماده از ملزومات تهیه غذا در حجم های زیاد است.

نکات خرید سبزی خرد کن صنعتی

سبزی خردکن‌ها در انواع و اندازه های گوناگونی توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی ساخته می شوند که نوع صنعتی آن برای کارگاهها و مغازه های تولید سبزی آماده و نوع خانگی رومیزی برای مصرف در منزل یا هیئات مذهبی مناسب می باشند.

راهنمای خرید انواع سبزی خرد کن صنعتی و خانگی

انواع سبزی خرد کن ها

  • سبزی خرد کن صنعتی
  • سبزی خرد کن خانگی

سبزی خرد کن های صنعتی:

اصولا سبزی خرد کن های صنعتی در دو مدل ساخته می شوند:

سبزی خرد کن های صنعتی نسبت به انواع خانگی بزرگتر بوده و پایه دار هستند. این سبزی خرد کن ها که قابلیت خرد کردن سبزی زیاد در زمان کوتاه را دارند مناسب برای فروشگاه های سبزی آماده تازه و کارگاه های تولیدی مواد غذایی می باشند. برای مشاهده قیمت و مشخصات فنی سبزی خرد کن های صنعتی کلیک کنید. اگر می خواهید سبزی خرد شده با کیفیت و بدون آب اضافی باشد باید پس از شستن و قبل از خرد کردن، با استفاده از دستگاه آبگیری سبزی آب اضافه سبزی ها را بگیرید. برای مشاهده مشخصات دستگاه آبگیری سبزی کلیک کنید.

  1. سبزی خرد کن بشقابی
  2. سبزی خرد کن بشکه ای یا سطلی

سبزی خرد کن بشقابی:

سبزی خرد کن بشقابی افتخاری دارای موتور قوی تک فاز با ظرفیت خرد کردن ۸ تا ۱۰ کیلوگرم سبزی در یک مرحله می باشد و بدنه آن از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است تا هم استحکام و هم زیبایی به دستگاه ببخشد.

تیغه این دستگاه هم از جنس استیل است که با دوام و ضد زنگ بوده و بهداشتی بودن سبزی های خرد شده را تضمین می نماید. تیغه دستگاه قابل تعویض است و در صورت استهلاک خریدار می تواند به راحتی آن را عوض کند.

برای سهولت جابجایی سبزی خرد کن بشقابی افتخاری چهار چرخ دارد که دوتای آنها قفل دارند و به این ترتیب می توان پس از جانمایی دستگاه آن را در محل ثابت کرد تا از لیز خوردن دستگاه در حین کار جلوگیری شود.

جهت رعایت مسائل بهداشتی جنس بشقاب دستگاه از استیل یا آلومینیوم ساخته می شود که جنس استیل کمی قیمت بالاتری دارد ولی به دلیل ضد زنگ بودن، شستشوی آسان و همچنین عدم تاثیرگذاری بر طعم و ظاهر مواد غذایی بهترین جنس برای تجهیزات فرآوری مواد غذایی می باشد.

برای بالا بردن ایمنی دستگاه سبزی خرد کن بشقابی افتخاری، این دستگاه مجهز به میکروسوئیچ است. این دستگاه دارای یک درب محافظ بر روی تیغه است که هم از بیرون ریختن سبزی در هنگام خرد کردن جلوگیری می کند و هم ایمنی کار با دستگاه را بالا می برد. وقتی تیغه در حال کار باشد و درب محافظ باز شود، میکروسوئیچ عمل کرده و تیغه را از کار خواهد انداخت و به این ترتیب از حوادث ناگوار مانند قطع انگشتان دست جلوگیری به عمل می آید.

کیفیت سبزی خرد شده با سبزی خرد کن های بشقابی بسیار خوب بوده و بر خلاف سایر انواع سبزی خرد کن از له شدن و آب انداختن سبزی هنگام خرد شدن جلوگیری می کند.

سبزی خرد کن بشکه ای (سطلی):

سبزی خرد کن بشکه ای افتخاری دارای موتور قوی تک فاز با ظرفیت خرد کردن ۸ تا ۱۰ کیلوگرم سبزی در هر مرحله می باشد و بدنه و تیغه آن نیز از استیل ضدزنگ ساخته شده تا علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی، به استحکام دستگاه نیز بیافزاید.

جهت سهولت جابجایی سبزی خرد کن بشکه ای افتخاری چهار چرخ دارد که دو چرخ ترمز دارند و می توان پس از جانمایی دستگاه آن را در محل ثابت نمود.

مقایسه سبزی خرد کن بشقابی و بشکه ای:

سبزی خرد کن بشقابی در مقایسه با سبزی خرد کن بشکه ای (سطلی) فضای بیشتری اشغال می کند ولی کیفیت سبزی خرد شده با این دستگاه نسبت به نوع بشکه ای بهتر است چرا که سبزی در حین خرد شدن له نمی شود و آب نمی اندازد. هم چنین این دستگاه به لحاظ داشتن میکرو سوییچ از ایمنی بالایی برخوردار است.

سبزی خرد کن بشکه ای در مقایسه با بشقابی فضای کمتری اشغال می کند و سرعت خرد کردن سبزی در آن بیشتر است ولی ایمنی این دستگاه نسبت به نوع بشقابی کمتر بوده و سبزی خرد شده کیفیت پایین تری دارد.

سبزی خرد کن های خانگی:

سبزی خرد کن های خانگی بصورت رومیزی بوده و فضای کمی اشغال می کنند از این رو مناسب استفاده در منزل، رستوران ها، هیئت های مذهبی و کسب و کارهای خانگی می باشند.

سبزی خرد کن خانگی افتخاری جهت رعایت مسائل بهداشتی و استحکام بیشتر دارای بدنه و تیغه از جنس استیل ضد زنگ بوده و ظرفیت خرد کردن ۳.۵ کیلوگرم سبزی در هر مرحله را دارد. کار کردن با آن بسیار ساده بوده و ایمنی بالایی دارد.

اگر در فکر راه اندازی یک کسب و کار کوچک و خانگی تولید و فروش سبزی آماده هستید و در ابتدا می خواهید با سرمایه کم شروع کنید می توانید برای شروع دستگاههای سبزی خرد کن صنعتی دست دوم خریداری کنید که قیمت مناسبتری دارند و کاملا مقرون به صرفه هستند. گروه صنعتی افتخاری تولید کننده انواع سبزی خرد کن های صنعتی و خانگی، دستگاه های آبلیمو گیری، آبغوره گیری، آب گوجه گیری و … بوده و هم چنین در زمینه خرید و فروش دستگاه های صنعتی دست دوم نیز فعالیت می نماید. برای دریافت مشاوره خرید انواع دستگاه با ما تماس بگیرید.

برخی سوالات متداول در مورد سبزی خرد کن ها

بهترین مدل سبزی خرد کن صنعتی کدام است؟

هر یک از مدل های سبزی خرد کن مزایا و معایبی دارند. شما می توانید با توجه به ظرفیت تولید سبزی خرد شده که مد نظر دارید، قیمت، ایمنی، کیفیت سبزی خرد شده و فضای موجود در مغازه یا کارگاه خود نوع سبزی خرد کن مناسبتان را پیدا کنید.

سبزی خرد کن بشقابی نسبت به سطلی قیمت بالاتری دارد و سطح بیشتری روی زمین اشغال می کند. هم چنین به دلیل داشتن میکروسوییچ قطع کن ایمنی بالاتری داشته و کیفیت سبزی خرد شده آن بالاتر بوده و مانع له شدن و آب انداختن سبزی می شود.

بنابراین اگر از لحاظ فضا و قیمت در مضیقه نیستید پیشنهاد ما به شما خرید سبزی خرد کن نوع بشقابی است.

سبزی خرد کن بشقابی بهتر است یا سطلی (بشکه ای)؟

این روزها سبزی خرد کن بشقابی خریدار بیشتری نسبت به سبزی خرد کن سطلی (بشکه ای) دارد چون ایمنی بالاتری داشته و کیفیت سبزی خرد شده آن بالاتر بوده و مانع له شدن و آب انداختن سبزی می شود.ولی از نظر قیمت کمی گرانتر از نوع سطلی است.

قیمت سبزی خرد کن صنعتی چقدر است؟

قیمت سبزی خرد کن صنعتی بستگی به عوامل مختلفی از قبیل نوع (بشقابی یا سطلی)، توان موتور، برند الکتروموتور، جنس بشقاب و بدنه (استیل یا آلومینیوم)، قطر دهانه دستگاه و … دارد. با توجه به نوسانات قیمت در بازار برای استعلام قیمت تماس بگیرید. هم چنین اگر در شهر شما تولید کننده یا فروشنده ای برای این دستگاه ها وجود ندارد باید هزینه حمل و نقل با وانت را هم در نظر بگیرید.

سبزی خرد کن صنعتی چه مارکی خوبه؟

ساختار و عملکرد سبزی خرد کن های صنعتی تمام برندها تقریبا مشابه هم است. سبزی خرد کن های صنعتی را بهتر است به صورت بی واسطه و از تولید کننده های با سابقه خریداری نمایید که خدماتی از قبیل گارانتی و خدمات پس از فروش نیز ارائه می نمایند. هم چنین اکثر این فروشندگان یک تیغه اضافی هم همراه با دستگاه به شما می دهند.

سبزی خرد کن صنعتی دست دوم بخرم؟

بله، خرید سبزی خرد کن دست دوم برای کسی که می خواهد تازه کسب و کار فروش سبزی آماده را شروع کند یا برای رستورانهایی که می خواهند با آماده کردن سبزی در محل هزینه های سربار خود را کاهش دهند ایده بسیار خوبی است. ولی قبل از خرید سبزی خرد کن دست دوم حتما از سلامت موتور و بشقاب اطمینان حاصل کنید که زنگ زدگی نداشته باشد چرا که در طعم و سلامت سبزی تاثیرگذار است. هم چنین بهتر است با توجه به پایین بودن هزینه تیغه، آن را عوض کرده و یک تیغه نو جایگزین کنید.

پیام بگذارید

در صورتی که هیچ حساب کاربری ندارید، نظر خود را ثبت کنید یا ثبت نام کنید.